30 april 2012

somebody that i used to know

vad ska man göra när någon glider längre och längre bort ?
när han/hon inte kan göra vad han/hon vill mera.
när han/hon inte får göra det han/hon älskar.
när man måste ljuga om allting för att inte han/hon ska bli ledsen eller sårad.
när slutade du leva ? när du fick veta att du inte får jobba mera ? när du bara sitter
hemma varje dag utan att göra nåt ? eller nu, när du inte mera får
göra det du alltid har gjort då du mått dåligt, det du älskar ?
när blir livet bara en enda stor lögn ?

du var den som alltid kom med roliga skämt och fick mig på bra humör igen då
jag var ledsen.
men nu vet du knappt vad ett skämt är mera.
jag kan knappt se på dig mera och varje gång jag gör det tänker jag på personen du
var, den riktiga du.
före allt skit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar