30 oktober 2012

tänker för mycket.


Igår kväll då jag som vanligt låg och hörde på musik i mörknet
slog det mig mittiallt att orsaken till att jag är väldigt kall utåt
och hatar att visa känslor. Jag är så jävla rädd att bli sviken.
Jag spelar hellre iskall och låter alla, som inte ser närmare,
tro att jag mår superbra. Jag vet att det inte är något bra men jag
tror att jag har tänkt att om jag inte visar mina känslor känner jag
dem inte lika bra. För ifall jag skulle bli sviken igen skulle jag inte
bry mig på samma sätt än om jag skulle ha visat det. Så ingen
skillnad hur dåligt jag mår lägger jag på leendet och låtsas att allt
är okej. Antar att det inte är så bra egentligen eftersom det har
blivit problem med det då folk har trott att jag inte bryr mig ett
piss även om det är det viktigaste i hela mitt liv. Jag vågade bara
inte visa det eftersom jag visste att jag skulle bli besviken och jag
hade rätt... Kom också fram till att på 4 år har jag gråtit två gånger
framförnågon och båda gångerna var det samma människa.
Så.. Fast det verkar som om jag inte sku bry mig alls så kan det
hända att det påriktigt är det jag bryr mig mest om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar